FACTOREN DIE VAN INVLOED HEBBEN OP INVLOEDSPRIJZEN

Er zijn tal van factoren die kunnen bepalen hoeveel een influencer in rekening brengt. Het komt zelden voor dat een influencer een vast tarief in rekening brengt. Een reisbeĆÆnvloeder zei in een interview met Digiday: “Iedereen kan nu zijn eigen tarief bepalen op basis van wat ze kunnen krijgen”, wat betekent dat influencers op dezelfde manier in rekening brengen als elk bedrijf dat een dienst aanbiedt.

Hoewel dit geen uitputtende lijst is, moet het volgende in overweging worden genomen bij het berekenen van de influencer-percentages: Sociaal kanaal – Zal de influencer gesponsorde inhoud publiceren op Instagram, YouTube of een ander sociaal kanaal? Afhankelijk van het sociale kanaal kunnen het formaat, de berichtstijl, het type publiek, de bronnen van de maker en andere factoren variĆ«ren. Grootte – Hoeveel volgers of abonnees heeft de influencer en hoeveel zullen ze mogelijk bereiken? Influencers met een groot aantal volgers hebben doorgaans hogere tarieven, terwijl influencers met meer bescheiden fanbases minder kosten. Betrokkenheidspercentages – Hoeveel betrokkenheid genereert de influencer bij organische versus gesponsorde inhoud? Een mega-influencer heeft misschien meer volgers, maar hoeveel van zijn publiek heeft zinvolle interactie met zijn inhoud?

influencer agency

https://www.nextchapter.agency/